רבה של חיפה הרב שאר ישוב הכהן נפטר בגיל 89

    הרב שאר ישוב כהן למד בתלמוד תורה גאולה, ולאחר מכן בישיבות "תורת ירושלים", מרכז הרב ו"עץ חיים". את עיקר תורתו למד אצל אביו, אצל הרב צבי יהודה קוק - ראש ישיבת מרכז הרב דאז, ואצל הרב יצחק אייזיק הרצוג - הרב הראשי לישראל
    דוד קורצוייל No Comments on רבה של חיפה הרב שאר ישוב הכהן נפטר בגיל 89

    הרב שהיה איש אשכולות איננו • מיום לידתו ועד גיל 16 נהג מנהגי נזירות • היה חבר באצ"ל ונפל בשבי הירדני, כיהן כסגן ראש עיריית ירושלים, כרב אוגדה והיה בעל תואר במשפטים • בנוסף הקים את מכון הארי פישל

    הרב שאר ישוב כהן למד בתלמוד תורה גאולה, ולאחר מכן בישיבות "תורת ירושלים", מרכז הרב ו"עץ חיים". את עיקר תורתו למד אצל אביו, אצל הרב צבי יהודה קוק - ראש ישיבת מרכז הרב דאז, ואצל הרב יצחק אייזיק הרצוג - הרב הראשי לישראל
    22:32
    07.05.24
    נתי קאליש No Comments on פרסום ראשון: האדמו"ר ידליק בירושלים, המשפיע בבית שמש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ברוך דיין האמת. בחיפה נפטר רבה הראשי של חיפה הרב שאר ישוב הכהן והוא בן 89 שנה.

    נולד בירושלים לאביו המקובל הרב דוד כהן המכונה "הרב הנזיר" לפי המסורת המשפחתית הוא דור 18 לשושלת רבנים. מקור השם "שאר ישוב" הוא בספר ישעיהו – זהו שמו של בנו של ישעיהו הנביא (ספר ישעיהו, פרק ז', פסוק ג').

    הרב שאר ישוב כהן למד בתלמוד תורה גאולה, ולאחר מכן בישיבות "תורת ירושלים", מרכז הרב ו"עץ חיים". את עיקר תורתו למד אצל אביו, אצל הרב צבי יהודה קוק – ראש ישיבת מרכז הרב דאז, ואצל הרב יצחק אייזיק הרצוג – הרב הראשי לישראל.

    מיום לידתו ועד גיל 16 נהג מנהגי נזירות: לא עלה תער על ראשו והוא נעל נעלי בד. אביו ייעד אותו ואת אחותו (צפיה גורן, אשתו של הרב שלמה גורן) להיות אף הם נזירים מילדותם. כשהיה בן 12 התכנס בביתו בית דין של כמה מרבני ירושלים כדי שיעיד בפניהם שנזירותו היא מלידה ולא בשל נדר. הרב כהן נמנע כל חייו מאכילת בשר ודגים ואף לא שתה יין (וככהן לא נטמא למתים), אולם הוא לא הקפיד על גידול שיער כדינו של נזיר.

    בשנות השישים כיהן כסגן ראש עיריית ירושלים מטעם המפד"ל, ושימש בתפקיד זה בעת שחרור העיר במלחמת ששת הימים. גם כיהן כנשיא "מכון הארי פישל לדרישת התלמוד ומשפט התורה", ייסד את ה"מדרשה הגבוהה לתורה" ומוסדות אריאל בירושלים ועמד בראש מוסדות אלה. (המידע נלקח מויקיפדיה)

    תגובות
    מערכת בתי הדין הרבניים מבכה את פטירתו של הרב הראשי וראש אבות בתי הדין בחיפה הרב שאר ישוב כהן. מנהל בתי הדין הרבניים הרב שמעון יעקבי אמר כי "הרב שאר ישוב כהן שהיה מזקני וחשובי הרבנים והדיינים בישראל עיצב לאורך שנות דור את החיים היהודיים בחיפה ואת בתי הדין הרבניים בחיפה ובצפון בפרט. הרב זצ"ל גידל וטיפח דורות של דיינים ורבנים במכון הרי פישל שבנשיאותו ובבית אריאל בירושלים. הרב שאר ישוב כהן היה מתלמידיו של אהרון הכהן – אהב שלום, רדף שלום, אהב את הבריות וקרבן לתורה. יהי זכרו ברוך".

    סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן שהכיר את הרב שאר ישוב כהן בתפקידו כמנכ"ל בתי הדין ספד לו: "הרב שאר ישוב כהן היה רגיש מאוד לכבודם של המתדיינים בבית הדין ועסק רבות בפתרון בעיות של עגונות ומסורבות גט, התייחס לכל מקרה כאילו הוא המקרה היחיד. קיימתי איתו קשר הדוק במסגרת כהונתו כראב"ד בחיפה, תפקיד שמילא במסירות רבה, הקפיד על סדרי העבודה של הדיינים ועובדי המינהל לטובת המתדיינים. כמה סמלי שהרב, שהיה מבכירי תלמידיו של הרב קוק זצוק"ל נפטר ביום פטירתו. הרב הקים עולה של תורה בחיפה, העמיד דורות רבים של רבנים ודיינים במכון אריאל אותו הקים והיה מקורב מאוד לרב אליהו זצוק"ל.

    חבל על דאבדין ולא משתכחין.



    0 תגובות